Monday, July 30, 2012

Kristian masuk syurga Islam kerana Syahid

 
Ini seorang lelaki asalnya beragama Kristian bernama Husam Mikhail. Dia membantu tentera Bebas Syria dan akhirnya memeluk Islam. Menemui syahid selepas setengah jam memeluk Islam dan tidak pernah solat walau satu rakaat.

Mikhail memperingatkan kita kepada seorang sahabat Rasulullah yang bernama Al-Asiram (atau namanya ‘Amru bin Thabit bin Qais) yang memeluk Islam dalam Perang Uhud lalu menemui syahid dalam perang tersebut dan dikhabarkan oleh Baginda SAW bahawa beliau berada dalam syurga Allah.

Sumber: Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syriar

P/S : Ramadhankini merupakan fasa yang kritikal, serangan habisan dari tentera pembebsan menentang rejim basyar juga sedang merancang membalas serangan besar-besaran, doakan kemenangan Islam dan keadilan

No comments:

Post a Comment

SILA KOMEN DENGAN BERNAS YA KAWAN-KAWAN

(Kiranya golongan yang ingkar masih tidak mahu menerima peringatan yang diberi kepadanya) maka tidak ada lagi yang mereka tunggu melainkan saat kiamat yang akan datang kepada mereka secara mengejut, kerana sesungguhnya telah lahirlah tanda-tanda kedatangannya. Kalaulah demikian, maka bagaimanakah mereka dapat menerima peringatan yang diberi kepada mereka - apabila saat kiamat itu datang kepada mereka? (Muhammad 47:18)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...