Saturday, August 4, 2012

Nilailah Diri Anda




Gambar Pertama : sekumpulan orang Arab sedang menikmati hampir sekawah besar nasik arab beserta kambing2 yang bersepah di atas nasik..ibarat menjamu satu kampung..nikmat yg melimpah ruah dan boleh membawa kepada pembaziran.

Gambar Kedua : seorang kanak2 yang sedang kelaparan mengutip sisa-sisa makanan di atas lantai..kerana lapar, kerana ingin mengalas perut, dia tidak kisa
h samada makanan itu bersih atau tidak, sedap atau tidak. Terus menikmati hidangan dan mungkin dia bersyukur dengan sisa makanan yang dijumpainya itu, dapatlah dia mengalas perut.


# Jika kita makan senang, tidak pernah kurang, kadang2 sampai tahap membazir, fikir2 kan lah orang yg kurang bernasib baik..nak mendapatkan sebutir nasik pon payah. Usah merungut dengan hidangan yg kita ada. Kalau rezeki ada lebih, ringan2 kan tangan untuk bersedekah kepada yg fakir hatta sepinggan nasi. Mungkin kebaikan yg kita lakukan melalui sepinggan nasi itu dapat menarik kita ke syurga..kita tak tau #


kredit : FHbravos Dx


Anda nilai sendiri...

No comments:

Post a Comment

SILA KOMEN DENGAN BERNAS YA KAWAN-KAWAN

(Kiranya golongan yang ingkar masih tidak mahu menerima peringatan yang diberi kepadanya) maka tidak ada lagi yang mereka tunggu melainkan saat kiamat yang akan datang kepada mereka secara mengejut, kerana sesungguhnya telah lahirlah tanda-tanda kedatangannya. Kalaulah demikian, maka bagaimanakah mereka dapat menerima peringatan yang diberi kepada mereka - apabila saat kiamat itu datang kepada mereka? (Muhammad 47:18)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...