Saturday, June 30, 2012

PENGENALAN AIRSOFT


PENGENALAN


Airsoft adalah kegiatan yang terutamanya digunakan untuk rekreasi atau sukan menembak di mana replika senjata api 6mm atau 8mm pusingan plastik digunakan untuk koleksi peribadi, game (hamper sama dengan Paintball), atau tujuan latihan profesional (Simulasi, Polis Tentera dan latihan-latihan). Perbezaan utama antara airsoft dan BB senjata api adalah yang menggunakan plastik bekas peluru dan mempunyai muncung kelajuan kurang daripada 500 meter per saat (Feet Per Second) rata-rata, yang umumnya dianggap selamat bila digunakan dalam persekitaran yang terkawal, sementara yang kedua menggunakan peluru logam dan tunas pada kelajuan yang lebih tinggi (sampai, dan lebih daripada 1000 FPS), membuatkan ianya tidak sesuai untuk permainan dan tujuan latihan.

Permainan airsoft sangat bervariasi dalam gaya dan komposisi bergantung pada lokasi, anggaran, dan jumlah peserta tapi sering berkisar daripada pertempuran jangka pendek dan diatur senario untuk simulasi ketenteraan dan sejarah Reenactments.

Menyamai situasi di medan perang sering melibatkan penggunaan taktik ketenteraan umum untuk mencapai sasaran yang ditetapkan dalam setiap permainan. Peserta biasanya menggunakan pelbagai jenis senjata airsoft bersama dengan replika peralatan tentera dan seragam tentera atau pasukan khas.

No comments:

Post a Comment

SILA KOMEN DENGAN BERNAS YA KAWAN-KAWAN

(Kiranya golongan yang ingkar masih tidak mahu menerima peringatan yang diberi kepadanya) maka tidak ada lagi yang mereka tunggu melainkan saat kiamat yang akan datang kepada mereka secara mengejut, kerana sesungguhnya telah lahirlah tanda-tanda kedatangannya. Kalaulah demikian, maka bagaimanakah mereka dapat menerima peringatan yang diberi kepada mereka - apabila saat kiamat itu datang kepada mereka? (Muhammad 47:18)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...