Saturday, June 30, 2012

SEJARAH AIRSOFT


SEJARAH

Tahun 1980-an, Jepun berjaya mengharamkan untuk memiliki senjata api, walaupun ada minat besar mengenainya. Kerana minat ini, pengilang mula menghasilkan spring-powered replika senjata asli. Senjata ini di olah beberapa kaliber daripada plastik atau getah BBS, tapi akhirnya kepada saiz 6mm dan 8mm. Powered awalnya menciptakan semi senjata kemudian berubah menjadi gas dan bertenaga bateri dengan menggunakan pelbagai sistem. Hobi ini kemudian pindah ke Amerika Utara pada pertengahan 1990-an. Hal ini disebabkan sebahagian besar untuk penambahan banyak AEG (Automatic Electric Gun)  baru dari pengeluar di Jepun, Hong Kong, Taiwan, dan juga banyak lagi.

Airsoft juga telah ditubuhkan untuk tujuan latihan kepada tentera dan anggota polis unit khas. Ini mengakibatkan quality pengilang airsoft profesional, menghasilkan senjata yang direka khusus untuk tujuan ini dan merupakan skala 1:1 dalam setiap penciptaan yang baru dalam penciptaan senjata airsoft.

No comments:

Post a Comment

SILA KOMEN DENGAN BERNAS YA KAWAN-KAWAN

(Kiranya golongan yang ingkar masih tidak mahu menerima peringatan yang diberi kepadanya) maka tidak ada lagi yang mereka tunggu melainkan saat kiamat yang akan datang kepada mereka secara mengejut, kerana sesungguhnya telah lahirlah tanda-tanda kedatangannya. Kalaulah demikian, maka bagaimanakah mereka dapat menerima peringatan yang diberi kepada mereka - apabila saat kiamat itu datang kepada mereka? (Muhammad 47:18)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...